Պարապմունք 11.
Նախագիծ (Վիկտոր Համբարձումյան)
Նոր թեմա՝ Թվերի և մեծությունների հարաբերությունները
Տեսություն: Զրոյից տարբեր երկու թվերի՝ a և b քանորդ անվանում եմ նաև այդ թվերի հարաբերություն, իսկ a,b-ն կոչվում են հարաբերության անդամներ:
Օրինակ՝ 1/6: ⅓ , այսնինք գրված է ⅙-ի հարաբերությունը ⅓-ին:
Հարաբերությունն չի փոխվում, եթե նրա անդամները բազմապատկենք կամ բաժանենք զրոյից տարբեր միևնույն թվին:
Օրինակ՝ 30:10=60:20=90:30
Մի դեպքում բազմապատկեցինք երկուսով, մյուս դեպքում՝ երեքով:
Առաջադրանքներ
1.Հարաբերությունը գրեք կոտորակի տեսքով, որտեղ հնարավոր է պարզեցրեք՝
1:5-1/5
2:4-2/4-1/2
30:10-30/10=3/1
120:40=120/40=3/1
95:25=95/25
10:40=10/40=1/4
20:30=20/30
45:9=45/9=5/1
2.Անկանոն կոտորակը դարձրու խառը թիվ, իսկ ամբողջ մասը նշիր կարմիրով ․
12/7=1 5/7
15/8=1 7/8
27/10= 2 7/10
45/8= 5 5/8
42/10= 4 2/10
34/ 12=2 10/12
72/28= 2 16/28
70/13=5 5/13
3.Խառը թիվը դարձրու՛ անկանոն կոտորակ.
4.1/3=3×4+1=13/3
5.2/6=32/6
10.4/10=104/10
5.7/15=82/15
4.Կատարիր կոտորակների բազմապատկումը.
1/22 * 12=12/264
4/5* 45=180/225
39/10* 40=1560/40
48/50*125=6000/6250
1/2*30/55=30/110
100/12* 6/66=600/792
8/7* 7/16=56/112
5. Վաչեի արագությունը 5.1/5 կմ/ժ է: Գտեք նրա անցած ճանապարհը
ա) 2 ժամում=26×2=52
բ) 3 ժամում=26×3=78
գ) 6 ժամում=156
դ) 12 ժամում=312